mandag, oktober 03, 2005

Tida flyr - eller gjør den det?

- Da direktøren kom hjem fra Amerika-reisen i 1953, så hadde han også med seg ei kulepenn. Det var forferdelig moderne, kan KB på 85 år fortelle meg.

Jeg kan ikke huske en eneste dato eller år hvor jeg tenkte: Dette har jeg aldri sett før. Dette er en merkedag.

Hvorfor finnes det ikke opp noe helt nytt lenger? Hvor er de flyvende bilene? Hvor er tidsmaskinen? Hva skal komme i det 21. århundre? (Eller er det bare min hukommelse som svikter..?)

Når jeg tenker over det, så husker jeg faktisk første gang jeg søkte etter informasjon på Internett. Det er ti år siden nå - antagelig veldig seint for datanerder, men det er jo ikke jeg... Det var som å leite i høystakken! All informasjonen kom hulter til bulter og det var veldig vanskelig å skjønne om det var det du faktisk var ute etter. Sånn kan det jo forsåvidt være ennå...